.
.
 
                     
   
                     
     
 
   
 Szervezetünkről
Kattintson ide: +Magnézium


Demjén
Termál völgy

Napi 6-8 pohár fogyasztása segíthet a testünk természetes egyensúlyának beállításában.
Gyerekek számára 1:1 arányban javasoljuk a hígítást.


FONTOS!
A Demjéni Elixír 9,3-9,4 pH-val rendelkezik. Felbontás után több nap elteltével 8,6 pH-ra csökken - mivel a palackban lévő folyadék érintkezik a levegővel és ennek szénsav tartalma csökkenti a ph értéket-, ezért javasoljuk a lúgos víz 24 órán belüli elfogyasztását.


Az emberi szervezet

Testünk több, mint 70%-a víz, ami azt jelenti, hogy egy 60 kg-os személynek testét minimum 42 kg víztömeg alkotja. A napi szinten egy felnőtt személy 2,5 kg folyadékot veszít, amit a szervezet egészséges működése érdekében folyamatosan pótolnia kell. Ez a két alaptény bizonyítja, hogy a szervezet működését leginkább a víz minősége és mennyisége határozza meg. Amikor a víz vegyi vagy más idegen anyagokkal szennyezett, belépve a sejtekbe, megváltoztatja a szerkezetüket, ami viszont a DNS változásához vezethet. Így indul meg a folyamat, a szervezet öregedéséhez, illetve sok betegség kialakulásához.
Az emberi szervezet enyhén lúgos tartományban (7,35-7,45 pH) működik jól. A legtöbb szervezetbe bevitt étel -a zöldségek kivételével- savas pH-jú anyagra bomlik le. Azonban az anyagcsere folyamán is a testünk folyamatosan savakat termel: szénsav, ecetsav, húgysav, tejsav, citromsav stb. Ha a savszint túl magas, akkor a testünk nem lesz képes a savak kiválasztására és kénytelen elraktározni őket a testszövetekben (zsírszövet – elhízás!). A szervezetünk így fokozatosan kezd elsavasodni és ez különböző tünetekben nyilvánulhat meg. Nagyon jó savlekötő anyag a kalcium, ezért a különféle szervekből, csontokból, fogakból kioldja azt, így ez csontritkuláshoz, fogszuvasodáshoz vezet. Amikor már nincs mivel lekötni a túl sok savat, jönnek a fontosabb szervek károsodásai.
Az elsavasodott testben elszaporodnak a paraziták (baktériumok, vírusok, gombák, Candida), amelyek szintén elkezdenek savakat és méreganyagokat termelni, amiket a szervezetünkbe ürítve, még tovább rontják a helyzetet.


Egyre több orvos és természetgyógyász hangoztatja azt a véleményét, hogy napjainkban a legtöbb betegség hátterében a szervezetünk túlzott elsavasodása áll. Akkor beszélhetnénk egészséges bázikus táplálkozásról, ha étkezéseink 80%-ban lúgosító ételeket és italokat tartalmaznának. A kutatások szerint a visszamaradt savas bomlástermékek összegyűlnek a vérerekben és a hajszál erekben, és szép lassan eltömítik ezeket. Az elhízás hátterében is gyakran a túlzott elsavasodás áll. Hiszen szervezetünk úgy próbálja meg semlegesíteni a savas közeget, hogy a káros anyagokat ásványi anyagokhoz köti, zsírral körbeveszi, és elraktározza a kötőszövetben. Ezzel elzárja a méreganyagokat testünk fontosabb szerveitől, és megpróbálja a vér pH-ját a megfelelő értéken tartani. A vér pH semlegességét a szervezet a végsőkig próbálja megőrizni, hiszen amikor a vér is elsavasodik, akkor már a szervezetünk működése is veszélybe kerül.
Hiába tudjuk mindezt, sajnos nagyon nehéz száműzni a savas ételeket étrendünkből. Az időhiány miatt hamarabb bekapunk egy hamburgert vagy egy pizzát, mint egy jó kis lúgosító zöldsalátát. Alig eszünk gyümölcsöt, viszont annál több egyszerű cukrot, fehér lisztet, zsíros húst, illetve édesített és szénsavas üdítőt fogyasztunk.
Az italainkat sem megfelelően választjuk. A napi egy-két kávé vagy fekete tea, egy-két pohár szénsavas üdítő után már teljesen mindegy, hogy milyen lúgosító ételt eszünk. Ennyi savasító ital mellett lehetetlen a bázikus egyensúlyt szervezetünkben fenntartani. Csak a példa kedvéért egyetlen pohár kólát 33 pohár tiszta vízzel lehet ellensúlyozni. De ugyanígy elsavasodáshoz vezet a finom, de cukros, tejszínhabos kávé, a stresszes életmód, a gyógyszerfogyasztás, a dohányzás és az alkoholfogyasztás is.

Mi is az a ph érték?

pH érték lényege:
Mérőszám, a vizes oldatokban jelen lévő hidrogénion-koncentrációra vonatkozik, ezáltal az oldat savas, semleges vagy lúgos reakciójának a mértéke. A pH-érték skála 0-tól 14-ig terjed. A savak 7 alatti, a lúgok 7 feletti értékkel rendelkeznek. A víz eredeti formájában 7-es (semleges) pH-értékű. Az ivóvíz-szabvány szerint az ivóvíznek nem szabad 6.5 alatti és 9.5 feletti pH-értékkel rendelkeznie. A pH-érték megmutatja, hogy egy vizes oldat savas, semleges vagy alkálikus kémhatású-e. Ha a pH-érték kisebb, mint 7, akkor az oldat savas. Ha a pH-érték pontosan 7, akkor az oldat semleges. Ha a pH-érték nagyobb, mint 7, akkor az oldat lúgos (alkálikus, bázisos).

pH mérések:
Gyomornedv 0.9 - 1.5
Citromlé 2.3
Cola 2 - 3
Ecet 2.9
Aludttej 4.4
Vizelet 4-8
Esővíz (a feloldott széndioxiddal) 5.5 - 5.8
Tej 6.4 - 6.7
Emberi vér 7.37 - 7.45
Tengervíz 7.8 - 8.2
Bélnedvek 8.3

A sav-lúg háztartás a testünkben, a mintegy 100 billió test-sejtünkben folyamatosan lejátszódik. Mindegyik sejtben állandóan keletkezik az energiatermelés során széndioxid (CO2). Ehhez jönnek még további savak, amelyeket a táplálkozással veszünk fel, illetve az anyagcsere során képződnek. A pH-érték skálából leolvasható, mennyire savas (hány elektromosan pozitív töltésű sav-molekula van benne) vagy lúgos (hány elektromosan negatív töltésű lúg-molekula van benne) egy oldat, egy folyadék, a vér vagy a vizelet.

Magnézium, az elhanyagolt ásvány

Egy, az USA-ban nemrég tartott kongresszuson a magnézium élettani hatásaival foglalkoztak. Dr. J. R. Marier, a National Research Council Canada munkatársa hangsúlyozta, hogy a magnéziumnak sokkal nagyobb az emberi szervezetre gyakorolt jelentősége, mint ahogyan az orvosok eddig hitték. Vizsgálataik szerint ugyanis a magnézium növelte a vérnyomáscsökkentő szerek hatását, védelmet nyújtott a szívizom-megbetegedések ellen, védte a terhes anyákat különböző károsodásokkal szemben, kivédte a stressz káros hatásait, növelte a sportolók vagy fizikai dolgozók izomteljesítményét és az eseteknek mintegy 70 százalékában tartósan megszüntette a migrénes rohamokat.
Dr. B. M. Altura, a New York State University élettanprofesszora magyarázattal szolgált arra is, hogy mi lehet a magnézium e jótékony hatásainak alapja. Szervezetünk valamennyi energiatermelő folyamatához magnéziumra van szükség, továbbá a magnézium közel 400 enzimet aktivál. Ha ezek aktiválása csökken, különböző anyagcserezavarokra és ezekből származó betegségekre kerülhet sor. Vizsgálatai szerint a magnézium elősegíti a csontok regenerálódását, a növekedést, a sejtosztódást. Magnézium hiányában sem az izmok, sem az idegek nem működnek normálisan.
Mindezek ismeretében különösen meghökkentőnek tartja Altura professzor, hogy a modern élelmiszeripar annyira csökkenti a mindennapos táplálékok magnéziumtartalmát, hogy az átlag amerikai polgár napi szükségletének csupán háromnegyed részét kapja meg. Ez azért van, mert őrléskor a fehérlisztből, a hántolt rizsből és előállításakor a vajból is a magnézium jelentős része elvész. Az ételkészítés során az átlag amerikai 70-161 mg magnéziumot veszít, ugyanakkor egyre több cukrot, zsírt fogyaszt, aminek a lebontásához ugyancsak magnéziumra lenne szüksége.
A Helsinki Egyetem egyik orvosa, Dr. H. Kaippanen szerint az iparilag fejlett országok életrendjében a régebbi kielégítő magnéziumtartalom kétharmaddal csökkent. Remélik, hogy a következő években a magnéziumhiány felismerése és a hiány megszüntetése a gyógyítás sok területén szinte "csodát fog művelni". Így például a migrénes betegek mintegy 60-70 százaléka napi 100-200 mg magnézium hatására meg fog szabadulni panaszaitól. A változás kora után a nőknél szinte szükségszerűen jelentkező csontritkulás magnézium hatására csökkenni fog. Ezenkívül a szívinfarktus gyakorisága és a szívbetegeknél alkalmazott digitális készítmények hatására jelentkező mérgezési tünetek csökkenni fognak. (A fenti sorokat a Lúgosítás a kor-talanság útja című könyvünkből idéztük, ahol a magnézium külön fejezetet kapott prof. dr. Török Szilveszter és dr. Fajcsák Zsuzsanna tollából.)

A hiány okai

Az okok között említhetjük a helytelen táplálkozást, a különböző élvezeti cikkek (cigaretta, alkohol, kávé, drogok) mértéktelen fogyasztását, valamint a diéták, fogyókúrák következménye is lehet magnéziumhiány. Köztudottan nagyon sok cukrot fogyasztunk, és köztudott az is, hogy a cukorfogyasztók a cukor feldolgozásához a szervezetben nagyobb mennyiségben használnak fel krómot, mangánt, kobaltot, rezet, cinket és magnéziumot. Bizonyos élethelyzetekben, életkorokban nagyobb mennyiségű magnézium bevitelére lehet szükség, ilyen a várandósság, a szoptatás, a növekedés, az intenzív sport, a klimax, az időskor vagy a krónikus stressz.

Hogyan vesztünk el annyi magnéziumot?

A vízhajtó gyógyszerek mellett az alkohol, a koffein is vízhajtó hatású, ezek mind növelik a magnézium kiürülését a szervezetből. A vizeleten keresztül történő túlzott mértékű magnéziumvesztés az egyik legfőbb oka a cukorbetegek magnéziumhiányának. Bizonyos gyógyszerek (gyomorsavgátlók), valamint bélrendszeri betegségek is (pl. gluténérzékenység) megakadályozzák a magnézium felszívódását a bélben. Számos vizsgálat igazolja, hogy a tartós erőkifejtés a szérum-magnéziumszint csökkenéséhez vezet.
A fokozott fizikai aktivitás a következő hatások révén csökkenti a szérumban meghatározható magnéziumértékeket: izzadás miatti veszteség, illetve a magnéziumionok nagy része a szérumból a sejtekbe kerül. Az érzelmi és fizikai stressz is növeli a magnézium ürülését a szervezetből. Minél hajszoltabb életmódot folytatunk, annál több kortizolt termel a mellékvese. Tehát a krónikus stressz és kortizolszint a zsírraktározáson kívül magnéziumvesztéshez is vezet. Magnéziumhiány léphet fel hányással, hasmenéssel járó betegségeket követően.
A magnéziumhiány nőknél magasabb százalékban fordul elő, és az életkorral nő az alacsony magnéziumszint előfordulásának rizikója. A magnéziumhiány tünetei lehetnek a szédülés, lehangoltság, koncentrációs zavar, bágyadtság, idegesség, félelem, fejfájás, légszomj, élénk reflexek, de magas vérnyomás, szívritmuszavarok, izomgörcsök, izomgyengeség, zsibbadás és érzészavar is kísérheti.

Magnéziumszükséglet

OÉTI (Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet) szerint, felnőtteknek 375mg magnéziumra van szüksége naponta.
http://www.oeti.hu/?m1id=6&m2id=128&m3id=19#pbtm

Érdekességek:

A stresszellenes ásványi anyag
Dr. Selye János, a McGill Egyetem híres magyar származású professzora kutatásainak köszönhetően a tudományos világ felfigyelt a stressz fontosságára. Meghatározása szerint a stressz az élő szervezet nem-specifikus válasza bármilyen természetű megterhelésre. A stresszt előidéző tényezők az ún. stresszorok, ilyenek például a szokatlan erőfeszítés, a koncentrált figyelem, a fájdalom, a betegség, a kudarc, az öröm, a sikerélmény. A stressz lehet negatív (distressz), de valami pozitív dolog is, sőt a tudós úgy fogalmazott: "a stressz az élet sója". Akár jó, akár rossz hatásról van szó, a stresszor mindkét esetben ugyanazokat az élettani változásokat hozza létre: aktiválódik a szimpatikus idegrendszer, a szívműködés és a légzés felgyorsul, a vérnyomás- és a vércukorszint megemelkedik, az egyénileg változó egyéb válaszreakció ezeken kívül lehet szájszárazság, fulladás-, gombócérzés, hasmenés, gyakoribb vizelési inger, remegés, verejtékezés.
A túl erős vagy ismétlődő stressz betegségeket is okozhat, károsíthatja az immunrendszer és a központi idegrendszer működését is. A magnéziumot a stresszellenes ásványi anyagnak nevezte. Kísérleti állatait meg tudta védeni különböző nagy stresszhatásoktól azáltal, hogy magnéziumot adott nekik. E védő hatású elem nélkül az állatok általában szívkárosodásban pusztultak el. Kontrollált körülmények között végrehajtott kísérletekben kimutatta, hogy patkányokban a kalciumlerakódásokat, a vesekövek és epekövek képződését magnézium adásával meg lehetett akadályozni. A magnézium létfontosságú egészségünk megőrzésében és annak visszaszerzésében.
Az alábbi táblázatban a magnéziumban gazdag ételeket tüntettük fel. Mikor fogyasztunk 375mg magnéziumot minden nap!? Érdemes megfigyelni, hogy bár az olajos magvak tartalmazzák a legtöbb magnéziumot, egyben a legmagasabb kalóriát is olajtartalmuk miatt, ezért fogyasztásuk csak mértékkel ajánlott.

Étel-mennyiség -- Magnézium (mg)

Napraforgómag 28 g (natúr) -- 100
Mandula 28 g (natúr) -- 85
Búzakorpa* 2 evőkanál -- 70
Brazíliai dió 28 g -- 65
Szójabab, főtt 64 g -- 75
Csokoládé 45 g -- 35
Főtt spenót 64 g -- 80
Mángold 64 g -- 80
Hal 84 g -- 90
Bab-borsó, főtt 64 g -- 45
Joghurt, natúr, alacsony zsírtartalmú 200 ml -- 45
Zabpehely, vízben főtt 128 -- 55

DEMJÉNI ELIXÍR 1.5 liter -- 125
*glutént tartalmaz

Mivel a magnézium mással nem helyettesíthető és szervezetünk sem tudja előállítani, ezért figyelmet kell fordítanunk a megfelelő mennyiségű ásványi anyag bevitelére.
   
 

ÚJ CHAMPIGNONS KFT.
H-3395 DEMJÉN, Albertmajor
Tel.: (06-36) 550-500
Tel.: (06-36) 550-501
Fax: (06-36) 550-100

ujchampignons@gmail.com